کد خبر: 1229808
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
بررسی‌های محل حادثه حکایت از آن داشت عامل قتل فردی آشنا بوده، چون بدون تخریب قفل در وارد خانه شده و در درگیری مهتاب را به قتل رسانده است. همچنین به‌هم‌ریختگی وسایل خانه و آثار دفاعی روی بدن مقتول نشان می‌داد قاتل و مقتول دقایقی با هم درگیر بوده‌اند و در جریان آن مقداری از وسایل خانه شکسته و به‌هم ریخته و قاتل هم پس از حادثه از محل گریخته است. 
 غلامرضا مسکنی 

جوان آنلاین: مردی که متهم است ۲۰ سال قبل همسرش را در یکی از شهر‌های غربی به قتل رسانده و به صورت غیرقانونی به خارج از کشور گریخته بود، پس از اخراج از سوئد در ایران تحویل مأموران پلیس شد. 
اواخر سال قبل مأموران پلیس یکی از شهرستان‌های اطراف کرمانشاه با تماس تلفنی مردی از قتل زن جوانی در خانه‌اش باخبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس داخل پذیرایی خانه ویلایی با جسد زن جوانی به نام مهتاب روبه‌رو شدند که با چاقو به قتل رسیده بود. بدین ترتیب مأموران با حفظ صحنه قتل، بازپرس جنایی را در جریان حادثه خونین قرار دادند و وی همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع پای در قتلگاه زن جوان گذاشت. 

 ردپای آشنا 
بررسی‌های محل حادثه حکایت از آن داشت عامل قتل فردی آشنا بوده، چون بدون تخریب قفل در وارد خانه شده و در درگیری مهتاب را به قتل رسانده است. همچنین به‌هم‌ریختگی وسایل خانه و آثار دفاعی روی بدن مقتول نشان می‌داد قاتل و مقتول دقایقی با هم درگیر بوده‌اند و در جریان آن مقداری از وسایل خانه شکسته و به‌هم ریخته و قاتل هم پس از حادثه از محل گریخته است. 
پزشکی قانونی در نخستین معاینات اعلام کرد زمان زیادی از قتل زن جوان نگذشته و او به احتمال زیاد ساعتی قبل با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. 

 داماد فراری 
پدر مقتول که حادثه قتل دخترش را به پلیس خبر داده بود، ادعا کرد دامادش قاتل است. وی در توضیح ماجرا گفت: «دخترم چند سال قبل با مرد جوانی به نام کامران ازدواج کرد. زندگی آن‌ها خوب بود و دو فرزند هم داشتند، اما مدتی قبل متوجه شدم دخترم با شوهرش اختلاف پیدا کرده است. ساعتی قبل کامران وحشت‌زده با من تماس گرفت و گفت مهتاب را به قتل رسانده است. او صدایش می‌لرزید و من هم با شنیدن این خبر به شدت شوکه شده بودم. وقتی به خودم آمدم کامران تلفن را قطع کرده بود. خیلی نگران شدم و به سرعت خودم را به خانه دخترم رساندم و داخل خانه‌اش با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. دخترم خونین روی زمین افتاده بود و نفس نمی‌کشید و از شوهرش هم خبری نبود. من احتمال می‌دهم فرزندان دخترم بیرون از خانه بودند و کامران در درگیری، دخترم را به قتل رسانده و الان هم فرار کرده است.»

 فرار به خارج 
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، مأموران پلیس به محل کار کامران رفتند و دریافتند وی ساعتی قبل از محل کارش خارج شده و پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است. بدین ترتیب شوهر مقتول به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت، اما مأموران هیچ ردی از او پیدا نکردند تا اینکه فهمیدند کامران به صورت غیرقانونی به کشور ترکیه گریخته است. 

 بازگشت از سوئد 
در حالی که ۲۰ سال از قتل زن جوان گذشته و پرونده او همچنان برای بازداشت مظنون روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی باز بود، خبر رسید مردی با مشخصات کامران از کشور سوئد به خاطر تخلفاتی که مرتکب شده اخراج و در فرودگاه امام خمینی تهران تحویل مأموران پلیس شده است. 
مأموران پلیس فرودگاه در بررسی پرونده متهم دریافتند وی حدود ۲۰ سال در کشور سوئد زندگی می‌کرده تا اینکه به خاطر کار‌های خلافی که انجام داده است، پلیس آنجا او را از کشورشان اخراج می‌کند. همچنین مشخص شد وی ۲۰ سال قبل در یکی از شهر‌های غربی کشور همسرش را به قتل می‌رساند و از همان زمان فراری می‌شود تا اینکه به اجبار به کشور بازمی‌گردد. 
بدین ترتیب مأموران پس از استعلام از کارآگاهان پلیس آگاهی کرمانشاه، متهم اخراجی را به دادسرای امور جنایی تهران منتقل کردند تا پس از تشکیل پرونده اولیه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان محل حادثه قرار گیرد. 

 اشتباهی گفتم 
متهم در تحقیقات اولیه قتل همسرش را انکار کرد و ادعا آن روز اشتباهی گفتم همسرم را به قتل رسانده‌ام. 
وی گفت: «من و همسرم سال‌ها با هم زندگی کردیم و مشکلی هم نداشتیم. دو فرزند حاصل زندگی ما بود، اما در اتفاقی عجیب و مرموز ۲۰ سال قبل همسرم به قتل رسید. آن روز وقتی از محل کار به خانه برگشتم، فرزندانم در خانه نبودند و هر چقدر همسرم را صدا زدم جواب نداد تا اینکه با جسد خونین او داخل خانه روبه‌رو شدم. با دیدن این صحنه به شدت شوکه شده بودم و وقتی با پدرزنم تماس گرفتم به اشتباهی به او گفتم زنم را کشته‌ام. می‌خواستم به او بگویم زنم را کشته‌اند، اما، چون آن لحظه هول شده بودم اشتباهی گفتم زنم را کشتم. من در قتل همسرم بی‌گناه بودم، اما وقتی به خودم آمدم دیدم چه اشتباهی کرده‌ام و از ترس اینکه قتل همسرم به گردنم نیفتد به صورت قاچاقی به کشور ترکیه رفتم و از آنجا به کشور نروژ و از این کشور هم به سوئد رفتم.»

 اخراج 
متهم ادامه داد: «در این ۲۰ ساله حدود ۱۷ سال در کشور سوئد زندگی کردم. زندگی خوبی نداشتم و برای هزینه زندگی‌ام کارگر ساختمانی بودم و گاهی هم در رستوران‌ها کارگری می‌کردم، اما همیشه با مشکل مالی روبه‌رو بودم. مشکلاتم زیاد بود و گاهی هم خلاف می‌کردم تا اینکه چند باری از سوی پلیس آن کشور بازداشت و در نهایت هم به‌خاطر خلاف‌هایم از آنجا اخراج شدم.»
متهم در ادامه به دستور بازپرس جنایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهر محل حادثه قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار